وبلاگ

افراد شاغل در یک داروخانه

فهرست مطلب

افراد شاغل در یک داروخانه به طور معمول عبارتند از :

  • مسئول فنی
  • تکنسین دارویی
  • فروشندۀ لوازم بهداشتی آرایشی
  • صندوق دار

تعداد این افراد بسته به حجم کار و روزانه یا شبانه روزی بودن داروخانه متفاوت است.

موسس یا مسئول فنیمؤسس داروخانه، دکتر داروسازی است که بر اساس قوانین سازمان غذا و دارو موفق به اخذ مجوز تأسیس داروخانه شده و به طور معمول مسئول فنی داروخانه نیز هست.

در غیاب مسئول فنی، قائم مقام واجد شرایط که او نیز دکتر داروساز یا دانشجوی سال آخر داروسازی است، می تواند مسئولیت فنی داروخانه را به عهده گیرد؛ لذا کنترل نسخ و داروها، دستورات دارویی، توصیه های لازم به بیمار و مشاور های دارویی بر عهده اوست.

تکنسین داروخانهفردی آموزش دیده که با داروها و نکات نسخه خوانی آشنایی کامل داشته و وظیفۀ چیدمان دارو ها، پیچیدن نسخ دارویی، آشنایی با اشکال مختلف دارویی ، آشنایی با واژگان دارویی و قیمت زدن بر عهدۀ اوست. حدود اختیارات و وظایف تکنسین داروخانه در مقاله دیگری به تفصیل شرح داده خواهد شد.

فروشندۀ لوازم بهداشتی و آرایشی: فردی که وظیفۀ ارائه لوازم بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی را به مشتریان دارد و باید دانش لازم در این زمینه را دارا باشد و بتواند بیماران و مشتریان را به بهترین حالت ممکن راهنمایی کند.

صندوق دارفردی که هزینه دارو و سایر لوازم خریداری شده را از مراجعان دریافت می کند.

قابل ذکر است که مؤسس داروخانه شرح وظایف پرسنل را تعیین می کند و پرسنل موظف هستند طبق دستورالعمل ایشان به کار در داروخانه بپردازند.

فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟