آیا شرکت در دوره آموزش دستیار پزشک (پزشک یار) برای شما مناسب است؟

آیا شرکت در دوره آموزش دستیار پزشک (پزشک یار) برای شما مناسب است

فهرست مطلب

درباره دستیار پزشک

اگر به مشاغل حوزه مراقبت های بهداشتی علاقه دارید، ممکن است بخواهید که به یک موسسه آموزش دستیار پزشک مراجعه کنید. دستیاران پزشک اعضای اصلی تیم های مراقبت های بهداشتی در مطب ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی هستند. آنها ترکیبی از کارهای اداری و بالینی را انجام می دهند. از مدیریت نوبت دهی به بیمار گرفته تا چک کردن علائم حیاتی و کمک کردن در اقدامات پزشکی.

چشم انداز شغلی برای دستیاران پزشک مطلوب است. بر اساس اطلاعات آماری آمریكا، پیش بینی می شود كه امکان اشتغال در سراسر كشور برای دستیار پزشکان طی دوره 2020-2030 تا 18 % رشد كند و 132600 شغل جدید در همین راستا اضافه شود. این نرخ رشد بیش از دو برابر نرخ کلی رشد شغل یعنی 8 % در مدت مشابه است. یعنی نیاز به دستیار پزشک در حال افزایش است.

با این حال، قبل از شرکت کردن در یک دوره آموزشی دستیار پزشک، ارزش این را دارد که از خودتان بپرسید که آیا موسسه آموزشی دستیار پزشک که در نظر دارید، مناسب شما است یا خیر. در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری از خودتان بپرسید.

دوست دارید چه موضوعاتی را آموزش ببینید؟

دستیار پزشک باید مباحث مختلفی از اصول سیستم قلبی-عروقی گرفته تا نحوه بازپرداخت و انواع بیمه درمانی را یاد بگیرد. شما می توانید با دیپلم دبیرستان وارد موسسه آموزشی دستیار پزشک شوید و از کلاس های علمی لذت ببرید و برای به خاطر سپردن مباحث، بهترین عملکرد را از خودتان نشان دهید.

به عنوان مثال، مباحث دوره دیپلم دستیار پزشک مرکز آموزش های بین الملل مدچنل (Medchannel)، شامل معرفی تمام سیستم های اصلی بدن، بیماران خاص و مهارت های اداری برای انواع مختلف اقدامات پزشکی و مراقبت های بهداشتی است.

آیا شما به کارکردن در کنار بیماران علاقه دارید؟

اگر شما فردی هستید که به طور طبیعی در تعامل با مشتریان خوب هستید و از آنها خوب استقبال می کنید و به حل مشکلات کمک می کنید و به سؤالات پاسخ می دهید، پس می توانید به عنوان دستیار پزشک فعالیت نمایید. همچنین باید هنگام چک کردن علائم حیاتی یا خونگیری، با بیمار راحت باشید.

اگر می دانید که ارتباط با بیمار برای شما سخت است، اما هنوز هم به اشتغال در حوزه مراقبت های بهداشتی علاقه مند هستید، می توانید در پشت صحنه حضور داشته باشید مانند صدور صورتحساب پزشکی و …

به کارهای متنوع علاقه دارید یا کارهای مشابه؟

در یک اقدام پزشکی، دستیاران پزشک در مرکز آن اقدام قرار دارند. آنها همه کارها را انجام می دهند از پاسخ دادن به تماس های تلفنی گرفته تا گرفتن نمونه های آزمایشگاهی. اگر ترکیب کارهای اداری و بالینی را دوست دارید، احتمالاً شغل دستیار پزشک مناسب شما خواهد بود.

از آنجایی که دستیار پزشک، تجربه کاری بیشتری کسب می کند، این امکان برایش وجود دارد که بتواند تخصص خود را انتخاب کند. شما به طور بالقوه می توانید کارهای اداری و بالینی را شروع کنید و سپس کاملاً روی یک یا چند حوزه تخصصی دیگر متمرکز شوید. این به نیازهای کارفرمای شما و همچنین نوع کارهایی که در آن عملکرد بهتری دارید بستگی دارد.

آیا به یک شغل بالینی و درمانی علاقه مند هستید؟

اگر از ابتدا می دانید که می خواهید فقط در یک مسیر شغلی بالینی و درمانی حرکت کنید که در بیشتر اوقات با بیماران همراه هستید، ممکن است طی کردن دوره های آموزشی دستیار پزشکی، رضایت بخش ترین گزینه آموزش برای شما نباشد.

به عنوان مثال ممکن است بیشتر به یک دوره آموزشی تکنسین جراحی و اتاق عمل علاقه مند باشید. تکنسین های جراحی و اتاق عمل، ابزارهای جراحی را آماده می کنند، نواحی جراحی را استریل می کنند و به پرستاران و جراحان در طی جراحی کمک می کنند. تکنسین های جراحی، مسئولیت ثبت سوابق بیمار را دارند، اما مانند وظایف اداری دستیار پزشکان از قبیل برنامه ریزی نوبت دهی و کمک به بیماران در آماده سازی مستندات نیست.

می خواهید دوره آموزشی تان چه مدت باشد؟

باید در نظر بگیرید که چه مدت می خواهید برای آموزش یک مسیر شغلی جدید، زمان صرف کنید. اگر دو سال (یا بیشتر) زمان دارید، می توانید یک دوره آموزشی با اخذ مدرک دانشگاهی در زمینه تکنسین جراحی یا یک رشته دیگر در مراقبت های بهداشتی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید سریعتر وارد بازار کار شوید، دستیار پزشک یک گزینه عالی است. دانشجویان دوره دستیار پزشک در مرکز آموزش های بین الملل مدچنل (Medchannel) می توانند در طی 9 ماه فارغ التحصیل شوند. به علاوه، رویکرد انعطاف پذیر ما در یادگیری بدین شکل است که دانشجویان در دوره های آنلاین (با یک لپ تاپ ارائه شده توسط موسسه) شرکت می کنند.

علاوه بر این، ما به دانشجویان کمک می کنیم تا برای امتحان دستیار پزشکی بالینی (CCMA) آماده شوند.

در مورد دوره دستیار پزشکی در مرکز آموزش های بین الملل مدچنل (Medchannel) بیشتر بدانید.

فکر می کنید دستیار پزشک انتخاب مناسبی برای شماست؟ ما آماده ارائه مشاوره و کمک به شما هستیم. در مورد اخذ مدرک دستیار پزشکی از مرکز آموزش های بین الملل مدچنل (Medchannel) به این لینک مراجعه کنید!

 

فهرست مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟