آینده شغلی دستیار دندانپزشک

آینده شغلی دستیار دندانپزشک

فهرست مطلب

حوزه دندانپزشکی در ایران از چندین سال پیش تا به الان، به موفقیت و پیشرفت‎های زیادی دست پیدا کرده؛ به همان اندازه که حوزه دندانپزشکی رشد داشته، حوزه دستیار دندانپزشکی هم با پیشرفت‌های چشمگیری مواجه شده که همین امر باعث بهبود فوق العاده بازارکار این حوزه شده.

معرفی حرفه دستیار دندانپزشک

قبل از اینکه بخواهیم به آینده شغلی حوزه دستیار دندانپزشک بپردازیم، بهتر است که اول از همه یکسری اطلاعات کلی را درباره این حرفه داشته باشیم. دستیاران دندانپزشک را به عنوان کمک یار دکتر دندانپزشک می‌شناسند که به دکتر دندانپزشک در انجام مراحل ترمیم و درمان، کمک زیادی می‌کند.

نقش دستیار دندانپزشک بسیار مهم و ارزشمند است؛ به طوریکه دکتر دندانپزشک عملا نمی‌تواند بدون حضور دستیار، کاری را پیش ببرد. درواقع حضور دستیار دندانپزشک علاوه بر اینکه می‌تواند باعث افزایش سرعت مراحل ترمیم و درمان شود، بلکه می‌تواند از خطاهای احتمالی دکتر دندانپزشک هم جلوگیری کند.

البته وظایف دستیار دندانپزشک، به همین موارد ختم نمی‌شود و درواقع وظایف بسیار گسترده‌تری را بر عهده دارد؛ در ادامه، به برخی از مهم‌ترین این وظایف اشاره می‌کنیم:

  • ضد عفونی کردن تجهیزات استفاده شده
  • راهنمایی به بیمار
  • پرونده سازی برای بیمار
  • بایگانی پرونده بیمار
  • کاهش استرس بیمار
  • آماده کردن تجهیزات برای انجام مراحل درمان و ترمیم
  • دریافت دستمزد پزشک از بیمار
  • آشنایی با لوازمی دنداپزشکی 
  • و…

دیپلم بین المللی دستیار دندانپزشک

آیا دستیار دندانپزشک می تواند مطب بزند

خیر! برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که دستیار دندانپزشک قابلیت راه اندازی یک مطب را دارد. ولی همانطور که در بالا اشاره کردیم، دستیار دندانپزشک به عنوان کمک یار دکتر دندانپزشک است و درواقع مهارت‌های لازم در زمینه انجام مراحل ترمیم و درمان را به صورت مستقل ندارد.

برای راه اندازی یک مطب دندانپزشکی، باید دوره‌های لازم دانشگاهی را بگذرانید و تمامی مدارک لازم در این زمینه را به دست بیاورید. جدای از این موارد، لازم است که مهارت و تجربه‌های موردنیاز را هم داشته باشید.

اعتبار مدرک دستیار دندانپزشک

هر شخصی که بخواهد در حوزه دستیار دندانپزشک فعالیت کند، باید حتما مدارک لازم در این زمینه را داشته باشد؛ برای به دست آوردن مدارک دستیار دندانپزشکی هم قطعا باید در دوره‌های آموزشی لازم که توسط مراکز معتبر راه اندازی می‌شود شرکت کنید.

پس از گذراندن دوره‌ها، آزمونی از شما گرفته می‌شود و اگر شما بتوانید حداقل نمره قبولی در این آزمون را به دست بیاورید، درنهایت می‌توانید مدرک این حوزه را اخذ کرده و فعالیت خودتان را به عنوان دستیار دندانپزشک آغاز کنید.

درباره اعتبار مدرک دستیار دندانپزشک هم کاملا بستگی به مرکز آموزش دارد.  برای همین ما در بالا گفتیم که باید برای اخذ مدرک، به نزد یک مرکز معتبر بروید!

حقوق دستیار دندانپزشک در تهران چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره آینده شغلی دستیار دندانپزشک پرسیده می‌شود، مربوط به حقوق این حرفه می‌شود. باید بدانید که میزان حقوق دستیار دندانپزشک، رابطه مستقیمی با مهارت و دانش دستیار در این زمینه دارد؛ به همین دلیل می‌توان گفت که حقوق هر دستیار دندانپزشک، با دیگری متفاوت است.

دنت لاین با بهره‌گیری از اساتید متخصص و مجرب، استفاده از روش‌های آموزش‌های تلفیقی (blended) و محتوای آموزشی مطابق با سرفصل‌های بین‌المللی در آموزش و تربیت نیروی متخصص گام بر‌می‌دارد. با گذراندن موفق دوره‌های آموزشی دنت لاین، به شما علاوه بر دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی و معتبر، کمک و مشاوره داده خواهد شد تا بتوانید شغلی مرتبط در این حوزه مربوطه پیدا کنید.

فرم دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره ثبت نام؛ فرم زیر را تکمیل کنید.  کارشناس آموزشی دوره در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

dentline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

حساب کاربری ندارید؟